نوشته شده توسط : hsi

 

مازندران,استان مازندران,جاهای دیدنی مازندران

 مازندران، استان سرسبز و چشم‌ نواز شمال ایران

 

استان مازندران یکی از سرسبز ترین قطب های گردشگری در شمال ایران است. استان مازندران بر اساس آخرین تقسیمات کشوری از 16 شهرستان زیبا و دیدنی تشکیل شده است.


:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

مکانهای تفریحی شمال,دیدنی های شمال

یکی از بکرترین مناطق شمال ایران دهکده جهان‌نماست



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

استان های گیلان و مازندران، دو استان پرطرفدار کشور برای سفر هستند. امروز در این مقاله می خواهیم مناطقی از این دو استان را به شما معرفی کنیم که احتمالا کم تر کسی آنها را بشناسد و شما هم بتوانید در سفر بعدی تان به این دو استان، جاهای جدید و بکر و دست نخورده را تجربه کنید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

چشمه اعلا در شهرستان دماوند، از باران و برف سالیانه که به خاک نفوذ می ‌کنند، می‌ جوشد و پس از طی کردن مسیری مشخص به مخزنی که در دل کوه قرار دارد می ریزد. این چشمه بسیار زیبا، طی سال های گذشته دچار آسیب های جزئی شد اما هنوز هم جریان دارد و افراد علاقمند می توانند با خرید بلیط اتوبوس به دیدن آن بروند و در آن جا از مناظر طبیعی لذت ببرند. آب معدنی این چشمه بسیار سرد و گوارا است و با ۲ مظهر مشخص در شمال شهر دماوند و جنوب ارتفاعات دماوند قرار دارد. نا گفته نماند که اکثر مردم این منطقه از قومیت طبری هستند و به زبان شیرین طبری دماوندی صحبت می کنند. این مردم محلی، از مسافران و گردشگران با روی خوش استقبال می کنند و سعی دارند برای آن ها لحظات خوشی را فراهم آورند. شما نیز اگر به شهر خوش آب و هوای دماوند سفر کردید؛ حتما به دیدن چشمه اعلاء بروید و در کنار مردم خونگرم آن جا، خاطرات به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: با توجه به لغو شدن مصوبه ممنوعیت کشت برنج و افزایش تولید برنج در کشور می‌توان جلوی واردات برنج بی‌کیفیت را گرفت.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی از مردم منطقه گلستان از بیش از یک قرن قبل اقدام به کشت برنج می‌کنند و برای این کار از آب‌های چشمه‌سارها و رودخانه‌ها استفاده می‌کردند.

وی بیان کرد: هیئت دولت از سال ۱۳۹۷ کشت برنج در تمامی استان‌های کشور به‌جز گیلان و مازندران را ممنوع کرد و از آن زمان به بعد کسانی که خارج از این دو استان اقدام به کشت برنج می‌کنند، توسط وزارت نیرو جریمه می‌شوند.

سنگدوینی با اشاره به اینکه ممنوعیت کشت برنج بسیاری از جوانان روستایی را بیکار کرد، افزود: برنج یکی از محصولات کشاورزی درآمدزا است؛ وقتی مردم بتوانند در همان روستا درآمدزایی خوبی داشته باشند، به سمت شهر مهاجرت نمی‌کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا خاطرنشان کرد: با ممنوعیت کشت برنج در گلستان، مردم به سمت کشت محصولات دیگر نظیر چغندر قند، گوجه‌فرنگی و ذرت روی آوردند که این محصولات نیز آب زیادی مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: در یکی از بندهای مصوبه هیئت دولت، وزارت صمت و جهاد کشاورزی موظف شدند جایگزین کشت برنج را برای کشاورزان با مصرف آب کمتر تعیین کنند اما طی این مدت اقدام مؤثری از سوی این دو وزارت خانه انجام نشد.

سنگدوینی با اشاره به اینکه کشت برنج در گلستان غالباً در زمین‌های خرد انجام می‌شود، گفت: مردم با کشت این محصول نیاز خودشان در طول سال به برنج را تأمین و در کنار آن بخشی از نیاز مالی شان را برطرف می‌کردند.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه در لایحه بودجه امسال به دنبال لغو مصوبه هیئت دولت رفتیم، گفت: بعد از تصویب اعضای کمیسیون تلفیق، این مصوبه در صحن علنی مجلس با وجود مخالفت نمایندگان دو استان شمالی که مجوز کشت برنج را دارند، رأی آورد و مصوبه هیئت دولت لغو شد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه جدید، از سال ۱۴۰۰ مدیریت کشت برنج در استان‌ها به تصمیم کارگروه شورای آب هر استان موکول شده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا با اشاره به خوشحالی مردم از تصویب این مصوبه، گفت: قطعاً با این مصوبه بخشی از مشکلات بیکاری و نیاز جامعه به مصرف برنج‌های باکیفیت برطرف خواهد شد.

سنگدوینی گفت: از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داشتیم برنجی را برای کشت به کشاورزان معرفی کند که مصرف آب کمتری دارد اما این کار انجام نشد.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با اشاره به اجرای طرح صیانت از جنگل های شمال از اوایل دهه ۸۰، گفت: از زمان اجرای طرح تاکنون ۸۰۰۰ هکتار نگهداری و توسعه جنگل را به مدت پنج تا ۱۵ سال انجام دادیم و اکنون بسیاری از این مناطق تبدیل به جنگل واقعی شده است.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح صیانت از جنگل های شمال از اوایل دهه ۸۰ تاکنون، اظهار کرد: این طرح با محوریت حفظ، احیا، غنی سازی، نگهداری و توسعه جنگل در قالب طرح های جنگل کاری اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طرح های جنگل کاری در گیلان در بالادست یعنی مرز جنگل و مرتع اجرایی شده است، افزود: از زمان اجرای طرح تاکنون ۸۰۰۰ هکتار نگهداری و توسعه جنگل را به مدت پنج تا ۱۵ سال انجام دادیم و اکنون بسیاری از این مناطق تبدیل به جنگل واقعی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به اجرای طرح صیانت در آستارا، تالش، رضوانشهر و...، تصریح کرد: در سال جاری نیز احیا و غنی سازی ۷۵۰ هکتار از اراضی جنگلی را در دست اجرا داریم.

اختری، با بیان اینکه طرح صیانت براساس بودجه سالانه همچنان ادامه دارد، گفت: در مناطقی که با عقب نشینی جنگل مواجه هستیم یا حفره های خالی در داخل جنگل ایجاد شده، جنگل کاری خواهیم کرد؛ البته فقط کاشت درخت نیست و عملیات نگهداری و مراقبتی نیز انجام می شود.

وی با اشاره به عملیاتی شدن طرح تنفس از سال ۹۷، اضافه کرد: قبل از سال ۹۷ در یک سوم از جنگل های استان طرح های جنگل داری اجرا می شد، اما بعد از طرح تنفس بهره برداری از جنگل های طبیعی متوقف شد و فقط حفاظت مطرح است. در این راستا ۴۰۲ قرق بان را برای حفاظت فیزیکی از جنگل های هیرکانی استان جذب کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، وسعت جنگل های هیرکانی استان را ۵۶۵ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: در حال حاضر طرح های جنگل داری متوقف شده و براساس قانون از ابتدای سال ۱۴۰۰ طرح مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی را اجرایی خواهیم کرد.

وی مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی را جایگزین طرح های جنگل داری دانست و متذکر شد: نگهداری و بهره برداری از جنگل های هیرکانی براساس پتانسیل های شناسایی شده در هر منطقه خواهد بود. همچنین حفاظت و نگهداری از جنگل ها با اعتبارات دولتی نیز در دستور کار است.

اختری، با بیان اینکه در حال حاضر برداشت چوب از جنگل های طبیعی صورت نمی گیرد، گفت: با توجه به استانداردهای جهانی، هر ۱۰۰۰ هکتار جنگل و هر ۲۰۰۰ هکتار مرتع به یک قرق بان نیاز دارد و لذا در ۵۶۵ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی و ۲۴۴ هزار هکتار از مراتع گیلان باید در مجموع ۶۸۵ قرق بان وجود داشته باشد که نشان دهنده نیاز ما به حداقل ۲۰۰ قرق بان دیگر است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، قدرت بازدارندگی احکام صادر شده برای متصرفین اراضی ملی و قاچاقچیان چوب را کم دانست و اضافه کرد: به دنبال ارتقا و ترویج فرهنگ منابع طبیعی هستیم.

وی با اشاره به روند اجرای طرح آزادسازی نوار ساحلی در استان گیلان، بیان کرد: در سال جاری ۱۱۱ فقره جلوگیری از تصرفات ساحل و ۳۹ هکتار رفع تجاوز داشتیم. همچنین برای پنج هکتار از اراضی ساحلی استان احکام قضایی اجرا شد.

اختری، با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات تخصیصی برنامه کاشت نهال ۷۵۰ هکتاری داریم، خاطرنشان کرد: ۸۲۰ هزار اصله نهال را در سطح استان در حال کاشت داریم که از این تعداد ۵۰۰ هزار اصله نهال جنگلی، سوزنی برگ و صنوبر رایگان جهت زراعت چوب توزیع می شود.

وی از کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در مسکن مهر رشت خبر داد و گفت: مردم برای دریافت نهال های رایگان به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها مراجعه کنند.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، همچنین از اجرای عملیات پایش ماهواره ای اراضی ملی با هدف حفاظت بهتر و بیشتر خبر داد و یادآور شد: این پایش ماهواره ای ۲۴ ساعته وضعیت حریق، تخریب، تصرف و تغییر کاربری را مشخص می کند.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۱۶ اسفند) در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی وقوع رعد و برق همراه با وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر این نواحی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز همچنین در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و به‌تدریج در سواحل دریای خزر دمای هوا به‌طور موقت بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: فردا (۱۷ اسفند) با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر دمای هوا در این منطقه مجدد کاهش می‌یابد و ابرناکی و بارش در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات شمال غرب کشور دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه فردا در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود، گفت: با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی روز دوشنبه (۱۸ اسفند) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز سه‌شنبه (۱۹ اسفند) در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و در شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از بعد ازظهر روز چهارشنبه (۲۰ اسفند) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، بارش در این مناطق آغاز می‌شود، اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۲۱ اسفند) گستره بارش کل نوار شمالی و برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور را در برخواهد گرفت همچنین بارش‌ها در گیلان، مازندران، جنوب اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت.

ضیاییان با بیان اینکه طی این مدت بارش برف در ارتفاعات سبب کاهش دید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود،گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ اسفند) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به‌دلیل وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ اسفند) صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۸ اسفند) صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با اجرای بازدیدهای میدانی با همکاری محققان دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت زغالسنگ البرز شرقی، تهیه نقشه‌های زمین شناسی منطقه ترود استان سمنان را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش ایسنا، در راستای سیاست‌های همکاری‌های چندجانبه میان صنعت، معدن و دانشگاه و با توجه به شروع فرآیند تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در شمال منطقه "ترود" با مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم در استان سمنان، با حضور سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت زغالسنگ البرز شرقی در نشستی علمی، بازدید میدانی و کارگاه آموزشی مشترک توسط اکیپ کارشناسان تهیه نقشه این سازمان انجام شد.

این نشست و بازدیدهای میدانی با همراهی مهندس رضا سلامتی مدیرکل دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای، دکتر صادقیان استاد گروه زمین‌شناسی دانشگاه صنعتی شاهرود و مهندس رضایی منتخب کارشناسان شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی برگزار شد و چگونگی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی آبکاره و چاه‌فراخ در منطقه ترود، مورد بررسی و به بحث و تبادل نظر تخصصی قرار گرفت.

بر اساس اعلام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، این بازدید مشترک میدانی با هدف آموزش فن تهیه نقشه زمین‌شناسی در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم از طرف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و استفاده متقابل از توان علمی آکادمیک دانشگاه و تجارب بخش معدن و صنعت انجام گرفته  و ادامه این همکاری‌ها با دانشگاه‌های مرتبط و بخش معدن در سراسر ایران، در برنامه پنج سال آینده این مدیریت در دستور کار قرار گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

نماینده انزلی در مجلس، افزایش حریم تالاب انزلی را غیر قانونی دانست و افزود: متاسفانه مدیریت واحد در تالاب انزلی وجود ندارد و لذا اکنون علاوه بر حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، وزارت نیرو نیز مدعی تالاب است.

احمد دنیامالی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال ۹۳ وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای حریم و بستر تالاب انزلی را از ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار به ۲۵ هزار هکتار افزایش دادند و در واقع وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد اقدام خلاف قانون مرتکب شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در تالاب انزلی مستثنیات داریم و عده ای از افراد دارای سند و برخی از اهالی مشغول شالیکاری در آنجا هستند، افزود: واگذاری‌هایی طی چند دهه اخیر صورت گرفته است و دولت و وزارت نیرو بدون توجه به حقوق مردم این کار را کرده و حریم تالاب را افزایش داده است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس مسئله حریم تالاب را در قالب طرح سوال از وزیر نیرو و وزیر دادگستری پیگیری می‌کنیم، گفت: شهروندانی که زمین هایشان در حریم تالاب واقع شده و سند دارند و زمین هایی که جزو مستثنیات هستند، می توانند به دنبال احقاق حق خوب باشند، زیرا این مسئله خلاف قانون بوده و با قوانین بالادستی سازمان جنگل ها در تعارض است.

دنیامالی، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط‌ زیست نیز درباره حریم تالاب حساسیت دارد، اضافه کرد: متاسفانه مدیریت واحد در تالاب انزلی وجود ندارد و لذا اکنون علاوه بر حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، وزارت نیرو نیز مدعی تالاب است که باید دولت ورود کند.

به گزارش ایسنا، تالاب انزلی در جنوب غربی سواحل دریای خزر واقع در استان گیلان از شمال به شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان صومعه‌سرا، از شرق به شهرستان خمام، از جنوب شرقی به شهرستان رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

تالاب انزلی از جمله تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده ایران و از نخستین تالاب‌های ثبت شده در معاهده رامسر در سال ۱۹۷۱ میلادی است. این تالاب هم‌اکنون در فهرست مونترو قرار گرفته و قرار گرفتن در این فهرست به معنای این است که تالاب در حال خشک شدن بوده و به مراقبت نیاز دارد.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

صنعت گردشگری اکنون گسترده ترین صنعت خدماتی و مهمترین صنعت اشتغال زا در دنیا  و مهمترین محور توسعه اقتصاد مقاومتی در ایران به شمار می رود. چرا که به اذعان UNWTOصنعت گردشگری در ایران با برخورداری از تمدن و تاریخ کهن، تنوع طبیعی ۴ فصل، میراث غنی کهن همراه با آثار ثبت شده کشورمان در فهرست میراث جهانی، صنایع دستی بی نظیر و متنوع، ظرفیت های فرهنگی و هنری و ... در صدر کشورهای دارای ظرفیت توریست‌پذیری قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مهر دماوند، شواهد امر موید آن است که اکنون تشکیلات گردشگری ایران در پی بهره گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و به ویژه دریافت سهم بیشتری از درآمد جهانی حاصل از گردشگری و همچنین بالابردن سطح اشتغال در کشور و با حمایت از سرمایه گذاران در پی شتاب بخشی به موتور محرکه این صنعت است.

ارتقای ساختار سازمانی صنعت گردشگری و ورود این صنعت به برنامه های کلان توسعه، افزایش سرمایه گذاری بر بستر زیرساخت ها را در پی داشته و نتایج آن را در دوران پساکرونا شاهد خواهیم بود.

توجه به نقش گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی و مهمترین مولفه تحقق اهداف «اقتصاد مقاومتی» نیز حایز اهمیت زیادی است. رویکردهای اقتصاد مقاومتی از منظر مقام‌ معظم رهبری  شامل عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش‌بنیانی، درونزایی و برونگرایی بوده و گردشگری واجد همه این شرایط و رویکردهای مذکور است.

بدیهی‌ترین  و مهمترین دیدگاه رهبر انقلاب در خصوص گردشگری « مورد توجه قراردادن، به رسمیت شناختن و واجد اهمیت دانستن موضوع گردشگری» است، علاوه بر این، توصیه های ایشان به «استفاده از منافع درآمدزایی و اشتغالزایی گردشگری » و «اولویت قرار دادن گردشگری به منظور پیشرفت استانی و توسعه مناطق کمتر برخوردار» ضمن تاکید همزمان بر «بهره گیری از این پدیده برای معرفی فرهنگ غنی کشور» ، «لزوم صیانت از میراث فرهنگی » و «اتخاذ رویکرد و جهت گیری صحیح در این زمینه» حکایت از نگاه همه جانبه ایشان به موضوع دارد.

حمایت های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری همراه با حمایت مقامات استان تهران و مسوولین محترم منطقه از جمله آقای سیداحمد رسولی نژاد نماینده عزیز دماوند در خانه ملت، دکتر مهدی حیدری فرماندار محترم دماوند، آقای مهندس مهرداد حنیفی شهردار معزز رودهن و سایر مقامات مرتبط باعث شد تا شرکت اعیان سازان به مدیریت برادران علیزاده، انگیره لازم برای راه اندازی یک ‌مجتمع چندمنظوره گردشگری را در مهرآباد رودهن به دست آورد.

از ره‌آورد همین امر در ابتدا طرح های مطالعاتی فراوانی مورد مطالعه و ارزیابی اولیه قرار گرفتند تا سرانجام با موافقت کلی شهرداری رودهن و حمایت های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و دماوند، در نهایت «موافقت نامه اصولی» طرح چندمنظوره  مهر دماوند صادر شد که به زودی شاهد مراحل ساخت خواهیم بود.

موقعیت جغرافیایی طرح

هرچند درباره دماوند سخن بسیار رفته است اما دماوند را باید اکنون به عنوان گلوگاه گردشگری شمال شرق استان تهران و به مثابه ورودی مازندران به شمار آورد.

دماوند در ادبیات ایران نیز از جایگاه رفیعی برخوردار است.طوری که در اساطیر ایران به کرات از دماوند یاد شده است. به طور مثال در شاهنامه فردوسی ضحاک در این کوه به بند کشیده شده‌است. ناصرخسرو قبادیانی بلخی در اوایل سفرنامه خود در باب کوه دماوند مطالبی آورده ‌است. قصیده دماوندیه ملک‌الشعرای بهار هم درباره این کوه مشهور است.

دماوند، منطقه‌ای سرسبز و خرم است که نام اسطوره‌ای کوه دماوند را با خود به همراه دارد. قرار گرفتن  رودهن در موقعیت استراتژیک ترانزیتی، اعتدال آب و هوا، تنوع آب و هوایی منطقه، هر ساله عده زیادی گردشگران و مهاجران را از اطراف به این شهرستان جلب کرده و فرصت های زیادی را عاید صنعت گردشگری می نماید.

شهرستان دماوند ۷۳ اثر ملی و ۱۸۳ اثر شناسایی شده داشته و با توجه به قرار داشتن در محور ترانزیتی شمال استان تهران، با سرمایه گذاری و برنامه ریزی از آینده درخشانی در گردشگری و صنایع وابسته برخوردار خواهد بود.

کما اینکه انتخاب دماوند به عنوان شهر نمونه گردشگری ایران تایید همین مدعا محسوب می شود. نزدیکی به تهران، ویژگی ها و ظرفیت های گردشگری، تاریخ و تمدن کهن و قرار داشتن در محور ترانزیتی تهران به شمال ترکیب کاملی را از یک فرصت سرمایه گذاری نوید می دهند.

توجیهات فنی و سرمایه گذاری و ضرورت اجرای طرح

قرار داشتن شهرستان دماوند و توابع آن از جمله رودهن  به عنوان یک منطقه خاص گردشگری در زمره یکی از پرترددترین شهرستانهای استان تهران و برخورداری این منطقه از ظرفیت‌های بالای طبیعت‌گردی ما را بر آن می دارد که در چارچوب قوانین و مقررات وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در جهت تجهیز این منطقه به زیرساخت های گردشگری از جمله بحث اقامت مبادرت ورزیم.

در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از جمله گسترش  پایدارصنعت گردشگری، همچنین با توجه به نیاز مبرم پایتخت به افزایش سرانه مناطق تفریحی و گردشگری در شهرستان های وابسته، مجموعه مهر دماوند تحقق اهداف اقامتی و سیاحتی در دماوند را به عنوان یک هدف دنبال می‌کند.

روند جذابیت طبیعت گردی و گردشگری در کشور و بالا رفتن توان رفاهی مردم ساکن در شهرها به ویژه در استان تهران و رشد فزاینده زمینه ها و امکانات و تسهیلات گردشگری در خانواده ها از جمله بالا رفتن سرانه مالکیت خودرو و از همه مهمتر ویژگی‌های گردشگرپذیری منطقه رودهن باعث شده که ضرورت احداث طرح توریستی مهردماوند در این منطقه بیش از پیش احساس شود.

نیازهای فزاینده استان تهران به فضاهای تفریحی و فراغتی، توجه مردم تهران به گردش و گذران اوقات فراغت به ویژه در فضاهای نزدیک به پایتخت، لزوم بسترسازی و ایجاد فرصت‌های اقتصادی و شغلی جدید در بستر طرح و توسعه درآمدهای بخش گردشگری کشور به خصوص در شهرستان دماوند، ایجاد زیرساخت‌های مناسب اقامتی-گردشگری و تفریحی، تقویت زیرساخت‌ها و توسعه اشتغال  و اقتصاد بومی و معرفی آن به گردشگران و توزیع درآمدهای ناشی آن در رودهن به صورت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم از جمله مشوق های ما برای سرمایه گذاری در این طرح بزرگ هستند.

ماهیت پروژه طرح مجتمع گردشگری مهر دماوند متناسب با خاستگاه این منطقه  پیش بینی شده است. به طوری که  در کنار رعایت مسایل زیست محیطی در جذب منابع انسانی حتما از نیروهای بومی استفاده خواهد شد ومبنای نگاه کلان ما ایجاد مجموعه ای در خورشان رودهن و تلاش برای ماندگاری گردشگران وبهره گیری از ظرفیت های گوناگون طبیعی و فرهنگی - تاریخی و تقویت امکانات گردشگری دماوند و رودهن است.

هدف نهایی از این پروژه ایجاد مجموعه عملکردی همگن، متعادل و کارآمد در شهرستان با نگرش بر تأثیرات اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاران و ساکنان منطقه می باشد. این مجموعه در قالب یک سیستم متعادل شکل می گیرد، به نحوی که می‌تواند به ایفای نقش فراغتی، گردشگری و فرهنگی کمک نماید.

مجتمع گردشگری مهر دماوند یک مجموعه چند منظوره تعریف شده که در طراحی آن واحدهایی چون مجموعه اقامتی و هتل آپارتمان، بازارچه های صنایع دستی، اقامتگاه بومگردی، امور سیاحتی، مجموعه رستوران ها، سفره خانه سنتی، تالار باغ، هایپرمارکت و ... احداث می شوند.

از اهداف ترسیمی این طرح می توان به مواردی چون توانمندسازی منطقه رودهن در زمینه جذب گردشگران،  کمک به تبدیل رودهن جهت تبدیل به مقصد گردشگری، بهبود وضعیت اشتغال، تقویت زیرساخت‌های سرمایه گذاری، فراهم نمودن زمینه‌های ماندگاری گردشگران در محیط امن و سالم، ایجاد بازار مناسب برای عرضه صنایع دستی، ایجاد بسترهای جدید توسعه اقتصادی و اشتغال مولد در منطقه، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری و بهره گیری از نیروها و سرمایه‌های بومی و محلی در توسعه و مدیریت طرح اشاره داشت.

کمک به توسعه صنایع دستی منطقه

صنایع دستی به عنوان یک حوزه مهم و تاثیرگذار فرهنگی و اقتصادی است که می تواند در صورت بازارسازی و بازارداری سهم مهمی را در حمایت از معرفی و فروش هنرهای سنتی ایفا نماید.

مهمترین محور فروش را می توان در ایجاد خلاقیت برای عرضه و ارایه عمومی به شمار آورد. در طرح مهردماوند ما تلاش داریم تا با ایجاد سیاه چادر و خلاقیت در طراحی غرفه های فروش، ویترینی از صنایع دستی تهران و سایر مناطق کشور را ایجاد کنیم.

در این راستا تلاش ما بر برپایی سیاه چادرهای عشایری مختص فروش صنایع دستی و معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری اقوام مختلف نیز خواهد بود.

در کنار این غرفه ها، چایخانه و شربتخانه، سفره خانه سنتی و بوم گردی نیز طراحی شده است.

هم افزایی ناشی از جاگیری این کاربری ها به صورت یک مجموعه با هدف ارائه بسته کامل خدماتی و   و ایجاد امکانات اقامتی در نظر گرفته تا مهر دماوند را به عنوان یک مجتمع چندمنظوره تعرف نمایند که تلفیقی از طراحی و احداث اماکن مدرن و بومگردی را به نمایش بگذارند.

با توجه به موارد فوق  امیدواریم ساخت مجموعه مهر دماوند همچون نگینی در دل جغرافیای شهرستان دماوند درخشش نموده و برآیند احداث و توسعه آن، گسترش اقتصاد و اشتغال پایدار بومی و تشویق سایر علاقمندان به  سرمایه گذاری در گردشگری این منطقه مهم  را دربرگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

یاسوج یکی از شهرهای ایران است که از روستاهای متعددی تشکیل شده است. یکی از همین روستاها، روستای بسیار کریک است. این روستا شباهت بسیار زیادی به ماسوله شمال دارد و تقریبا یکی از دلایلی که گردشگران به آن جذب می شوند، این شباهت است. البته روستای کریک علاوه بر طبیعت بسیار چشم گیر، دارای پیشینه تاریخی هم است و جزو روستاهای قدیمی یاسوج به شمار می رود.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 successfully—I can offer 10 tips for every B2B tech marketer to help them optimize their approach.  

 

get your ticket from mrbilit 

1. Timing is Everything

As quickly as the technology industry evolves and grows, timing is everything. When researching any topic related to technology, or when sourcing a statistic or fact, it’s crucial to ensure you’re looking at the most current information available.

Always check the dates of studies and surveys. Even something published a year ago might not reflect the current reality of the industry. If a stat is pertinent to your whitepaper, blog, etc., and you can’t find the same stat for the most recent year, a good rule of thumb is to not go back more than two years or to qualify the data with a disclaimer.

2. Curate Content

Keeping tabs on the industry will help you curate the best content from thought leaders, customers and other important figures. Taking in a great deal of information from all of these sources can inspire your marketing efforts in other areas. Curating content will also provide a fuller picture of the technology industry and how it’s talked about in different channels.

First, you need to learn how to listen on social channels (primarily Twitter and LinkedIn), which content to pay attention to (influencers, competitors), and how to use it.

For example, once you’ve been promoting curated content for several months on social media, you can see which posts received the most clicks, and then develop blog posts on similar topics.

3. Create Buyer Personas

Personalization is seen as the key to unlocking prospects and creating conversions. Creating a buyer persona is the first step in targeting inbound marketing content for personalization purposes. Creating a persona involves getting to the root of who your customers are, how they behave, where they look for information and how they make purchasing decisions.

Technology might be a challenging area to create specific buyer personas for, but if you look at the types of customers who need your product or service, you’ll discover the little things that separate one persona from another.

4. Follow Big-Name Sources

As with any industry, it’s crucial to follow the news about what’s happening in technology. This provides fodder for content ideas, raises awareness of trends and informs you on competitor activity.

Just like journalists and news junkies follow The New York Times and the Associated Press for the beat of what’s happening in the world, technology marketers should follow certain publications for similar business reasons.

Beyond the online experts, such as TechCrunch, PC Magazine and CNET, you can also keep up with technology-focused sections of major publications like The Wall Street Journal, Wired and CIO. These outlets, among others, cover all aspects of technology from cloud solutions to cybersecurity to consumer goods.

5. Know the Influencers

As you invest time and energy promoting your clients across social channels, you’ll find thought leaders and influencers. Listen to what they have to say, participate in conversations they start and develop a mutual awareness. This builds trust and credibility with your customers. If all goes well, you can even invite these influencers to write a guest post, co-host a webinar, or become an advocate for your client.

6. Learn the Terms

There is nothing worse in technology marketing than not using the appropriate terminology. No one expects you to know these terms when you’re starting, but they will expect you to learn them, and how to use them as you become aware of the space and target audience.

The more exposure you have to the industry, the more naturally this terminology should come. It also helps to do your research and study the terms and so you can wrap your head around their meaning.

There might terminology specific to your client’s company, or just general terms used widely in the industry. Also, look out for acronyms or terms that may mean different things – and can be differentiated based on the industry context.

For example, a CMO in the business world (as you well know) is a Chief Marketing Officer, but in the healthcare industry it stands for Chief Medical Officer. Those involve very different qualifications and responsibilities; let’s face it - it would be embarrassing to get them mixed up. The same goes for tech terminology. Be vigilant of what you and your client are talking about.

7. Don’t Be Afraid to Ask Questions

The best way to catch up to speed on any topic is to ask questions. Ask as many as come to mind - and more. As topics get more complicated, the questions you ask your client may help them realize how a “layman” is viewing and comprehending their products and services.

Even if a question seems obvious, simple or stupid – you should still ask it. No one should fault you for trying to grasp concepts in your own way. No matter how confused you are or how well you think you get something, keep asking questions. It only leads to more insightful content down the line.

Image result for ■ 10 Things Every B2B Tech Marketer Needs to Know

8. Understand the Competition

This is key to any marketing strategy, but in the tech sector, understanding the competition helps differentiate your client in your mind and to your customers. Seeing what other companies offer can make your client’s features and benefits more obvious. Creating and monitoring a Twitter List that includes your competitors, or even signing up for their newsletters, are two easy ways to start. 

9. Take Advantage of Existing Content

Unless a company is starting from scratch, repurposing existing content is an excellent tactic to first understanding the topics and voice of your technology client, and then replicating that with success.

Technology companies love webinars and presentations. Request access to these, get inspired and use them as a springboard to create more content. Moreover, these can often provide a more human side to the technology your client is selling, which only helps you when translating technical information to the average customer.

10. Know the Difference Value vs. Specifications

Technology depends on technical specifications in a customer’s purchasing decision. The smallest detail can be the deciding factor, so it’s vital to never underestimate the importance of this information. However, a great marketer practices the balance between using these specs and a company’s value proposition. Knowing your audience helps tailor your message with these approaches.

https://tech-news0098.blogspot.com/2021/02/10-things-every-b2b-tech-marketer-needs.html



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()