نوشته شده توسط : hsi

 دیگر مخاطب ایسنا هم خواسته که مجازات حبس ابد برای تخریب کنندگان جنگلهای شمال در نظر گرفته شود و این سوال را طرح کرده که چگونه است وقتی یک شکارچی دو خرگوش شکار می کند آن را پیدا می کنند و آیا انتظار دارند مردم عادی در این بحرانهای کرونایی و گرانی  به دفاع و جلوگیری از تخریب جنگلها بپردازند؟ اگر محیط زیست و اداره جنگلها و مراتع رسیدگی نکنند آیا مردم عادی باید این کار را انجام دهند؟!"

چرا جلوی مافیا و دلال تخریب جنگل گرفته نمی شود

مخاطبی دیگر این سوال را مطرح کرده که چرا جلوی مافیا و دلال که با تخریب جنگل در اصل دارند به ایران لطمه میزنند گرفته نمی شود ؟!

یک شهروند معتقد است، " دست قاچاقچیان چوب با جنگلبانی توی یک کاسه است و درآمد را بین خودشان تقسیم می کنند."                          

یک مخاطب احساسش را نسبت به قاچاقچیان چوب اینگونه بیان کرده که " چگونه یک انسان دلش می آید موجود به این زیبایی که سراسر فایده است را نابود کند؛ چقدر باید سنگ دل باشند و این انسان های بی وجدان باید به اشد مجازات برسند چرا که ما مسئولیم."                           

مخاطب دیگری از ایسنا برای تلاشش در جهت حفظ جنگلهای شمال تشکر کرده و ادامه داده است"  دولت نباید نظاره گر باشد."     

 طبیعت ایران توسط بساز بفروش ها و قاچاقچیان خاک و چوب در حال از بین رفتن است

 یک شهروند از وضعیت قاچاق چوب شکایت دارد و می گوید" کل طبیعت ایران را بساز بفروش ها، قاچاقچیان خاک و چوب و... از بین می برند ! شمال ایران با ویلاسازی های انبوه و بدون نظارت و قاچاق چوب و ماهیگیری غیر مجاز نابود شده است. اینها سرمایه ملی هستند، با همین طبیعت و توریسم میشود ۳-۴ برابر پول نفت درآمدزایی کرد، شغل ایجاد کرد. حداقل از این منابع حمایت شود، حتی با زور توسط نیروی انتظامی و محیط بان چرا که اگر طبیعت ایران از بین برود دیگه هیچ برای آن باقی نمی ماند.

مخاطب دیگری هم از وضعیت موجود جنگل خواری تاسف خورده است.

شهروندی که احتمالا گیلانی است و در این استان زندگی می کند از شرایط قاچاق چوب در آن استان نیز گلایه مند است و از شواهدش در ارتباط با قاچاق چوب می گوید. او هر زمان در استان گیلان از خانه بیرون می رود ۴ تا ۵ تا کامیون می بیند که در حال بردن چوب ها هستند. او تعجب می کند از اینکه مگر چند تولیدی وابسته به چوب، در کشور وجود دارد؟

 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

شما می‌توانید در مسافرت خود به استان گیلان و شهر فومن، این کلوچه را سریعا بعد از پخت با چای یا شیر نوش جان کنید. کوکی هم یکی دیگر از شیرینی‌های سنتی استان گیلان محسوب می شود که مرکز اصلی پخت آن شهر لاهیجان به شمار می رود. گردو، کشمش، تخم مرغ، کره، وانیل و کاکائو مواد تشکیل‌دهنده کوکی هستند که به آن طعم بسیار خوبی می دهد.

بهترین سوغات شمال؛ برای یک ماجراجویی خوشمزه آماده باشید!

سوغاتی های شمال :چای
چای مشهور ‌ترین و اصلی ‌ترین نوشیدنی ایرانیان است که خیلی پر مصرف بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن یک استکان چای ایرانی با بو و مزه مخصوص به خودی که دارد، این توانایی را دارد تا خستگی یک روز را کاملا از تن جدا کند و آرامش را بهتان برگرداند. مرغوب ترین چای ایران در استان گیلان و شهر لاهیجان کشت می‌شود. مرغوبیت چای لاهیجان درجه یک است. کیفیت چای ‌هایی که در خارج کشت می شوند و به ایران نیز وارد می شوند به هیچ عنوان جای چای ایرانی را نمی‌ گیرد و هیچ وقت مزه و بو آن را ندارد. خوب است این موضوع را بدانید که لاهیجان به شهر چای شهرت دارد و تاریخچه آن به سال ۱۳۱۴ هجری قمری یعنی زمانی که کاشف‌السلطنه؛ پدر چای ایران، تخم و نهال آن را برای کاشتن و عمل آوری از هند به ایران آورد، برمی‌گردد.

سوغاتی های شمال :برنج
یکی دیگر از سوغات خوراکی شمال که دارای کیفیت خیلی زیادی است  برنج مرغوب آن است. شغل خیلی از اهالی خطه شمال کشور کشاورزی است و از طریق کشت و فروش برنج هزینه های زندگی خود را تامین می کنند. برنج هم در استان گیلان و هم در استان مازندران کشت می‌شود، ولی برنج گیلان به سبب بو و مزه بسیار خاص و خوبی که دارد، دارای شهرت زیادی است و بسیارهوا خواه دارد.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

ییلاق اولسبلنگاه ماسال از جاهای دیدنی بینظیر ماسال استان گیلان است.که می توان به عنوان یکی از جاذبه گردشگری کمتر شناخته شمال ایران از آن نام برد. اولسبلنگاه نامی تالشی می باشد. و از دو بخش اولَس و بِلَنگاه تشکیل گشته است. اولس به معنی درخت مَمرَز و بِلَنگاه به معنی مکان مرتفع می باشد. اولسبلنگاه یعنی جایگاه رویش درخت ممرز. اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان واقع شده است.

جایی که مردم ماسال آنرا برای ییلاق خود انتخاب کرده اند. و هر بهار و تابستان از شهر به اینجا کوچ می کنند. ییلاق بینظیر اولسبلنگاه، در ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریا واقع شده است. و هنوز هم شکل قدیمی خود را حفظ کرده. و در هجوم امروزه سنگ ها و سیمان ها به خانه های روستایی، هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ جلوه بینظیری را خلق کرده است.

روستای اولسبلنگاه برای هم نشيني اش با ابرها مشهور گشته است. امکان شب مانی در خانه چوبین گرم و روستایی و هم صحبتی و همراهی هر چند کوتاه با روستاییان باصفای ییلاق اولسبلنگاه بر لذت این روستاگردی افزوده است. این روستای زیبا واقع در  گیلان – ماسال‎ در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شمال غرب این شهرستان و در ارتفاعات کوه های تالش می باشد.

 

ییلاق اولسبلنگاه ماسال، گردشگری شمال ایران



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

افراد زیادی هستند که شمال را به خاطر مکان های تفریحی انتخاب می کنند و عموما به این منطقه سفر می کنند تا از بخش های تفریحی آن بازدید کنند. اگر بخواهیم به مکان های تفریحی شمال ایران نگاهی انداخته و چند مورد را معرفی کنیم، باید به مکان های زیر اشاره کرد:

  • پارک قصر بازی رشت

اگر به دنبال تفریح و هیجان در رشت هستید، شهر بازی سرپوشیده پارک قصر بازی گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب می شود. بیلیارد، بولینگ، کافی شاپ، رستوران و بازی های مهیج تفریحاتی هستند که می توانید در این پارک تجربه کنید.

  • تله کابین لاهیجان

تله کابین سواری یکی از جذاب ترین تفریحات در شمال محسوب می شود. تله کابین لاهیجان یکی از بهترین تله کابین های نصب شده در شمال ایران است که مسافت آن 1500 کیلومتر است. 

  • پاراگلایدر هزار پیچ گرگان

اگر به ورزش پاراگلایدر علاقه مند هستید و دوست دارید این ورزش را در مناطق سرسبز و زیبای شمال ایران امتحان کنید، هزار پیچ گرگان بهترین منطقه برای شما است. سایت پاراگلایدر این منطقه با ارتفاع 250 متر، منطقه مناسبی برای عاشقان پاراگلایدر محسوب می شود. 

 

پاراگلایدر گرگان

 

 

  • اسکله تفریحی بابلسر

برای افرادی که عاشق ماهیگیری و قایق سواری هستند، اسکله تفریحی بابلسر یک مکان جذاب و آرامش بخش است. شما می توانید در این اسکله لحظه های آرام و لذت بخشی را تجربه کنید.

بهترین رستوران های شمال ایران

غذاهای شمال طرفداران بسیار زیادی دارد و به همین دلیل اگر به شمال سفر کردید، حتما باید سری به رستوران های منطقه شمال زده و غذاهای خوشمزه آن را امتحان کنید. اگر نمی دانید که برای صرف یک ناهار یا شام خوشمزه باید به کدام رستوران در شمال رفته و کدام یک را انتخاب کنید، پس این بخش را تا انتها مطالعه کنید چون در آن قرار است بهترین رستوران های شمال ایران را معرفی کنیم.

  • رستوران شور کلی رشت

برای افرادی که در تور گیلان به دنبال یک رستوران خوب هستند تا غذاهای شمالی با کیفیتی را نوش جان کنند، گزینه ای بهتر از رستوران شور کلی رشت وجود دارد. در این رستوران شما در محیطی صمیمی و دوستانه، با انواع غذاهای خوشمزه و رنگارنگ شمالی و مخصوص شهرستان رشت پذیرایی می شوید.

  • رستوران سنتی نیمروی لاهیجان

اگر دلتان برای یک غذای سنتی تنگ شده است، رستوران سنتی نیمروی لاهیجان با اتمسفر هیجان انگیز خود، بهترین رستوران برای شما است. شما می توانید در این رستوران انواع غذاهای شمالی به خصوص غذاهای محلی شهرستان لاهیجان را امتحان نموده و خاطره بی نظیری از طعم و لذت غذای شمالی را برای خود بسازید.

  • رستوران حاج حسن ساری

رستوران حاج حسن یکی از رستوران های بزرگ و مشهور مازندران است. طعم غذاهای این رستوران تا سال ها از ذهن شما پاک نخواهد شد. محیط و منظره جنگلی این رستوران نیز مزید علت شده تا رستوران حاج حسن ساری بهترین گزینه برای نوش جان کردن غذاهای محلی باشد.

  • رستوران کاسپین بندر ترکمن

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکمنی، چکدرمه است. اگر دوست دارید تا این غذای لذیذ را امتحان کنید، بهترین رستوران برای این کار، رستوران کاسپین بندر ترکمن است. در این رستوران شما می توانید انواع غذاهای محلی و ایرانی را امتحان کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

شمال منطقه ای با طبیعت بسیا سرسبز و جاهای دیدنی جذاب است و همین جاهای دیدنی شمال ایران، دلایلی هستند که شاهد ترافیک های سنگین در مسیرهای شمالی کشور هستیم. در ادامه با ما همراه باشید تا 10 منطقه از جاهای دیدنی شمال ایران بیشتر آشنا شوید.

چشمه های باداب سورت

با اینکه اکثر گردشگران به غرب مازندران می روند تا از سواحل بکر و دیدنی و جنگل های سرسبز بازدید کرده و بهترین خاطرات سفر را برای خود رقم بزنند، در شرق مازندران نیز جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که کم نظیر بوده و پیشنهاد می کنیم حتی برای یک بار هم که شده، از آن ها بازدی کنید.

چشمه های باداب سورت از جمله مناطق دیدنی است که در دنیا کم نظیر بوده و به لطف این موضوع، گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان به استان مازنداران سفر می کنند تا نگاهی به چشمه باداب سورت ساری بیاندازند. این چشمه ها در بخش چهاردانگه شهر ساری قرار دارد و اگر شما هم قصد بازدید از این منطقه را  دارید کافیست به روستای سورت مراجعه کنید تا در نزدیکی روستاهای اورست و مال خواست، به چشمه های بی نظیر باداب سورت دومین اثر طبیعی ثبت شده در کشور برسید.

کلمه باداب به معنای آب گازدار و سورت به معنای شدت اثر می باشد و همچنین جالب است بدانید به این دسته از چشمه ها، چشمه های تراورتن می گویند. تراورتن نوعی سنگ های رسوبی یا تزئینی هستند که در چشمه های آبگرم مشاهده می شود لذا گرمای آب باعث تجمع گاز در حفره های سنگ ها شده و همچنین گرما بر روی رسوب گذاری سنگ ها نیز تاثیر قابل توجهی می گذارد لذا به لطف جریان آب و عوامل طبیعی، چشمه های باداب سورت به صورت پله پله هستند و جالب است بدانید آب این چشمه ها مملو از نمک بوده و در فصل زمستان یخ نخواهند زد.

 

چشمه های باداب سورت



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

شمال ایران به حد فاصل بین جنوب دریای مازندران یا خزر تا شمال رشته کوه البرز گفته می شود. این منطقه به دلیل آب و هوای فوق العاده، وجود دریای خزر و... تبدیل به بهترین مکان برای تفریح ایرانیان شده است و سالانه میلیون ها نفر از سراسر ایران به این منطقه سفر می کنند.
شمال ایران شامل استان های گیلان، مازندران و بخش هایی از استان گلستان می شود که در این سه استان شاهد زیباترین شهرهای شمالی ایران هستیم. اگر به تور طبیعت گردی علاقه مند هستید، بهترین گزینه برای شما سفر به شمال ایران و لذت بردن از طبیعت فوق العاده آن است. 

 

شمال ایران

 

مسیر های اصلی دسترسی به شمال ایران

  • جاده هراز

جاده 77 یا جاده هراز یکی از مهم ترین جاده های تهران-مازندران است. این جاده از دره رود هراز گذشته و نزدیک ترین مسیر به قله دماوند محسوب می شود. جاده هراز یکی از زیباترین و تاریخی ترین جاده های جهان است و به انتخاب مردم ایران، پس از جاده چالوس، زیباترین جاده ایران به حساب می آید.

  • جاده چالوس

جاده چالوس یا جاده 59 یکی از جاده های مهم برای دسترسی مردم تهران و کرج به شمال ایران است. بسیاری از افراد، جاده چالوس را زیباترین جاده جهان می دانند. مناظر بکر و طبیعی باعث شده تا جاده چالوس جایگاه ویژه ای در بین مردم داشته باشد.

  • جاده فیروزکوه

جاده 79 که به جاده فیروزکوه نیز معروف است، از شهر تهران تا قائم شهر و سپس تا ساری امتداد دارد. این جاده طولانی ترین محور در بین جاده های استان به حساب می آید. به نسبت دیگر جاده های منتهی به شمال کشور، جاده فیروزکوه یا محور سواد کوه، کمترین آمار تصادفات جاده ای را دارد.

  • جاده ساری-سمنان 

جاده 81 از شهر ساری شروع شده و با عبور از استان سمنان و شهر دامغان، وارد کویر مرکزی استان یزد می شود. جاده 81 که از چهار استان عبور می کند، در شهرستان اردکان به پایان می رسد. 

  • جاده دامغان

جاده دامغان از این شهر در استان سمنان شروع شده و تا گلوگاه ادامه پیدا می کند. این مسیر که حدود 110 کیلومتر است، مردم استان سمنان به خصوص شهر دامغان را به شهرهای شمال کشور متصل می کند.

  • جاده قزوین-رشت

آزاد راه قزوین-رشت مسیری است که شهرهای قزوین و رشت را به یکدیگر متصل می کند. این آزاد راه بسیار مهم که طول آن 138 کیلومتر است، یکی از بخش های کریدور شمال-جنوب ایران است.

  • گردنه حیران

مسیر آستارا-اردبیل که به گردنه حیران نیز شهرت دارد، یکی از مسیرهای زیبا و چشم نواز منتهی به شمال کشور است. این گردنه در اکثر زمان ها زیر پوشش مه قرار دارد و در آن مناظر طبیعی بسیار زیادی نظیر دره ها، کوهپایه ها و... وجود دارد.

  • جاده مشهد-گرگان

یکی از مسیرهایی که گرگان را به مشهد وصل می کند، جاده مشهد-گرگان است. این جاده که در دو مسیر با طول 578 و 622 طراحی شده است، شرق کشور را به شمال متصل کرده و بسیاری از سفرهای مردم مشهد به شمال کشور از طریق این مسیر انجام می شود.
تمامی این جاده های اصلی زیبایی های منحصر به فردی دارند. اگر علاقه مند هستید تا زیباترین جاده های ایران را مشاهده کنید، موارد گفته شده که منتهی به شمال می شوند، بهترین جاده ها برای بازدید و رسیدن به شهر های شمالی کشور می باشند. 



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

سفر کردن به طبیعت و مناطق سرسبز هرگز تکراری نمی‌شود. این مقاصد برای هر کسی اولویت اول را دارند. احساس آرامشی که از طبیعت به ما انسان‌ها منتقل می شود، چیزی‌ست که از هیچ  راه دیگری به دست نمی‌آید. هر چقدر هم شهرها شلوغ‌تر و پر جمعیت‌تر می‌شوند، تمایل افراد برای پیدا کردن یک مقصد خوش آب و هوا، حداقل برای گذرندان تعطیلات آخر هفته بیشتر می‌شود.

به مرور زمان روستاهای سرسبز، مخصوصاً جاهایی که به تهران نزدیک هستند بین افرادی که علاقه مند به سفرند، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. کم کم جاهای بکر برای سفر رفتن پیدا شد و تورهای مختلفی هم به سمت این مناطق به راه افتاد. تورهایی که شاید کمتر از یک روز زمان نیاز داشته باشند اما از لحظه اول تا ثانیه آخر با شادی و خوشی همراه هستند.

فصل پاییز یکی از بهترین فصل ها برای مسافرت رفتن، مخصوصا در مناطق شمالی ایران است. در این زمان است که درختان از ترکیب رنگ سبز، به رنگ‌های زیبایی پاییزی، یعنی همان زرد و نارنجی و قرمز تغییر شکل می‌دهند. انگار خدا با صبر و حوصله زیاد آبرنگ را برداشته و شروع به رنگ کردن بوم نقاشی بزرگی به وسعت یک جنگل کرده باشد.

پیشنهاد ما این است که حتماً در فصل پاییز (مخصوصاً در ماه آبان) برنامه‌ای برای سفر در نظر داشته باشید. حتی اگر فرصت ندارید، دو روز آخر هفته‌تان را برای سفر کردن خالی کنید. میزان انرژی و حس خوبی که این سفر کوتاه روی شما خواهد گذاشت، آنقدر زیاد است که قطعاً ارزشش را دارد.

مقاصد پاییزی برای سفر کردن در شمال ایران

در این مقاله امروز در مورد تمام مقاصدی شمال کشور که می‌توانید برای سفر کردن در پاییز از آن‌ها استفاده کنید، صحبت کرده‌ایم. این شهرها و روستاها را هم با ماشین شخصی می‌توانید به راحتی پیدا کنید و هم برنامه‌های تور مسافرتی زیادی برای این مقاصد وجود دارد. اگر دوست دارید با ماشین شخصی خودتان راهی سفر شوید هم نگران اجاره سوئیت یا اجاره ویلا در شمال نباشید. میتوانید

دقت کنید که در زمان سفرتان به این مناطق باید وظیفه‌هایتان به عنوان یک مسافر را به طور کامل انجام دهید. شما یک مقام مسئول نیستید که بتوانید امکانات لازم برای زندگی و رفاه را به این مناطق بیاورید؛ اما در نوع خودتان می‌توانید کمک کنید.

مثلاً همین که حواستان به زباله‌ها باشد، اثر زیادی در سالم باقی ماندن این مناطق دارد. حتی ته سیگار و پوست تخمه هم جزو زباله محسوب می‌شود؛ پس حواستان به زباله‌ها و تمیز ماندن مناطق طبیعی باشد. اگر وارد یک روستا می‌شوید باید مراقب حریم شخصی ملک‌ها باشید تا خدای نکرده از بین بومی‌های روستا کسی آزرده خاطر نشود. رعایت کردن همین موارد ساده می‌تواند بهترین کاری باشد که از دست شما برمی‌آید.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

اگر از آن دسته افرادی هستید که شمال ایران برای مسافرت را در ساحل گردی های آرامش بخشش تعریف می کنید، انتخاب های خوبی پیش رو دارید. از بهترین انتخاب ها در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساحل چمخاله

چمخاله یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل شمال کشورمان می باشد که در استان گیلان واقع شده است. این ساحل با داشتن ماسه های نرم و محیطی آرام و تمیز توانسته است بعد از بندر انزلی بیشترین توریست را به سمت خودش جذب کند. در کنار قدم زدن و تماشای غروب زیبا و دلنواز می توانید در این منطقه قایق سواری کنید و لحظاتی را در آلاچیق های اطراف دریا استراحت نمایید.
یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث میشود تا چمخاله در لیست بهترین مقاصد شمال برای مسافرت قرار گیرد، وجود امکانات تفریحی و بازی های آبی آن می باشد. از جت اسکی گرفته تا شاتل و بناناسواری، موتور سواری، والیبال و فوتبال ساحلی و همچنین شنا در مناطق امن، همگی می توانند روزهایی به یادماندنی را در این ساحل زیبا برایتان به ارمغان آورند.

ساحل صدفی سیبلی

برای دیدن یکی از بهترین سواحل شمال ایران برای مسافرت و خوش گذرانی کافیست به ۷ کیلومتری آستارا بروید و سراغ ساحل صدفی سیبلی را از بومیان منطقه بگیرید. در این ساحل زیبا و دوست داشتنی می توانید علاوه بر امکانات رفاهی و تفریحی به منطقه ی زیبای و محافظت شده لوندویل بروید. تلفیق طبیعت سرسبز و دریای آبی و ساحلی شنی می تواند یکی از بهترین تصاویر سفر باشند.

ساحل چپکرود

ساحل چیکرود در استان مازندران و شهرستان جویبار یکی از بهترین جاهای شمال و طولانی ترین سواحل ماسه ای کشورمان می باشد که توانسته شرایط خوشگذرانی را تا ۱۸ کیلومتر فراهم کند. در این ساحل زیبا و تمیز، امکانات رفاهی و تفریحی و وسایل ورزش و بازی کودکان و همچنین والیبال ساحلی فراهم شده است. با مسافرت به شمال در تابستان می توانید گروه هایی را در نزدیکی ساحل چپکرود مشاهده کنید که با پاراگلایدرهای رنگارنگ در حال پرواز در آسمان پاک این منطقه هستند.

جنگل گیسوم

شمال ایران برای مسافرت؛ جنگل نوردی

یکی از دلایلی که شمال ایران برای مسافرت در تابستان تا این اندازه طرفدار دارد، جنگل های سرسبز و انبوهی می باشد که تا چشم کار می کند زیبایی و نعمت های الهی را به نمایش گذاشته اند. در بین تمام مناطق جنگلی می توان یکی از گزینه های زیر را انتخاب کرد و قدم به سرسبزترین نقطه از کشورمان گذاشت.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi


برای رسیدن به شهرهای شمالی ایران و استان مازندران مسیرهای مختلفی ساخته شده . جاده هراز پر پیچ و خم ، جاده فیروزکوه زیبا و جاده چالوس بی مثال .

این بار از جاده چالوس پیش می رویم . برای دسترسی به این جاده زیبا کافیست به کرج بروید و از آنجا تابلو چالوس را دنبال کنید . اگر در فصل سرد عازم این جاده هستید حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید و با باک پر به جاده بزنید . 
جاده چالوس و رانندگی در این مسیر می تواند بسیار لذتبخش باشد . با آرامش رانندگی کنید و دیدنی های این راه پر پیچ و خم و سرسبز و گاهی مه آلود و برفی را تماشا کنید . مسافرت شما به زیباترین شهرهای شمالی ایران آغاز شده است . 
در مسیر جاده چالوس شما از روستاها و بخش های زیادی میگذرید . منطقه کندوان و سیاه بیشه و در آخر میدان معروف مرزن آباد که مرکز خرید سوغات شمال است . در امتداد جاده حرکت کنید و به شهر زیبای چالوس برسید . اما در این مقاله مقصد ما چالوس نیست . از چالوس به سمت غرب بروید . ما این بار میخواهیم در مورد شهرهای پرطرفدار و زیبای نمک آبرود ، متل قو و رامسر صحبت کنیم . 

مناطق دیدنی نمک‌آبرود
بعد از چالوس اولین منطقه‌ای که می‌بینید نمک‌آبرود است . شهری با کوه‌های جنگلی و ساحلی زیبا و مجتمع اقامتگاهی ، تفریحی و توریستی پرطرفدار .نمک‌آبرود مقصد گردشگری بسیاری از مسافران شمالی کشور است که جز شهرهای زیبای شمالی ایران می‌باشد .نمک‌آبرود دارای مناطق دیدنی و گردشگری بسیاری است .

یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی نمک‌آبرود تله‌کابین نمک‌آبرود است که هر هفته شاید میزبان هزاران نفر از مسافران داخلی و خارجی باشد . تله‌کابینی که در میان کوه‌های جنگلی اوج می‌گیرد و شما می‌توانید بر فراز کوه‌ها نظاره‌گر دریای بی‌کران خزر باشید . 

از دیگر امکانات تفریحی نمک‌آبرود می‌توان به سورتمه مجتمع تفریحی ، باشگاه پینت بال در جنگل ، تفریحات آبی هیجان‌انگیز ، سایت پرواز با هواپیماهای دونفره و همچنین موتورسواری با  موتورهای چهارچرخ نام برد . هرکدام از این تفریحات هیجان خاص خود رادارند و در آب‌وهوای فوق‌العاده نمک‌آبرود می‌توانند لحظات بسیار خوشی را برای شما عزیزان بسازند . 

اجاره ویلا در نمک‌آبرود
برای اجاره ویلا در نمک آبرود نیازی نیست نگران باشید . افراد بسیاری را در کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر می‌بینید که با تابلوی اجاره ویلا در دست جلوی شمارا می‌گیرند و ویلاهای خود را به شما معرفی می‌کنند . همچنین شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر قبل از مسافرت خود و به‌صورت اینترنتی ویلای دلخواه خود را رزرو نمایید . یکی از وب‌سایت‌های که این امکان را برای شما فراهم کرده است ؛ لوکس ویلا می‌باشد که شما می‌توانید برای اجاره ویلا در نمک‌آبرود از این سایت دیدن نمایید . 

 



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

در ایران پدیده های طبیعی گوناگونی وجود دارند که دارای این ویژگی ها هستند و یکی از مکان هایی که در استان چهار محال بختیاری و شهرستان اردل قرار دارد، آبشار زرد لیمه به شمار می رود، این آبشار در محلی قرار گرفته که دسترسی به آن بسیار سخت است.

معرفی آبشار زرد لیمه

معرفی آبشار زرد لیمه

در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد یکی از پدیده های طبیعی با شما صحبت خواهیم کرد که در شهرستان اردل استان چهار محال بختیاری قرار دارد. شهرستان اردل یکی از شهرستان های استان چهار محال و بختیاری به شمار می رود که مرکز آن هم شهر اردل است. در مورد وجه تسمیه نام آن گفته می شود که کلمه ارد به معنی مقدس است، مثل اردکان یعنی معدن مقدس و اردل متشکل از دو کلمه ارد+ اله است که اله نیز به معنای کوه کوچک یا تپه به شمار می رود و معنای اردل تپه مقدس می شود. وجود یک تپه در محله قدیم اردل که امامزاده ای در آنجا مدفون است این موضوع را بیشتر روشن می کند. این شهرستان از جاذبه های طبیعی گوناگونی برخوردار است که آبشار زرد لیمه یکی از آنها به شمار می رود. این آبشار را عریض ترین آبشار ایران می دانند که در دره ای به همین نام قرار گرفته است. در مورد نام این آبشار می گویند که زرد به معنای بلندی است و لیمه نیز معنای پایین دست می دهد. که آن را می توان اینگونه تعبیر کرد که آبی که از بالا دست به پایین می ریزد را نشان می دهد. یکی از ویژگی های آبشار زرد لیمه این است که یکی از سرچشمه های رود کارون محسوب می شود. این آبشار در مسیر کوچ عشایر این ناحیه قرار دارد به طوری که قسمت بالای آن ییلاق و قسمت پایین آن قشلاق عشایر به شمار می آید.

راه های دسترسی به آبشار

در بخش های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که این آبشار یکی از پدیده های صعب العبور به شمار می رود. پس برای رفتن به این آبشار باید آمادگی لازم را داشته باشید. برای اینکه به این آبشار بروید می توانید در ابتدا بلیط اتوبوس را به صورت آنلاین از مستر بلیط خریداری کنید و خود را به شهر اردل برسانید. سپس با کمک وسایل حمل و نقل عمومی به ناحیه دیناران بروید و قسمتی از مسیر را نیز باید پیاده طی کنید. اگر هم با خودرو شخصی سفر می کنید از همان ابتدا به سمت دیناران حرکت کنید و ماشین را در جایی پارک کنید و باقی مسیر را هم پیاده بروید.

https://mrbilit.com/mag/zard-limeh-waterfall/



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()