نوشته شده توسط : hsi

 

کرفون

منطقه توریستی کرفون کجاست؟

ایران کشوری زیبا است که زیبایی آن تنها منحصر به طبیعت شمال کشور نیست. اما همه ما این را می‌دانیم که شمال ایران نه تنها در کشور خودمان بلکه در جهان نیز بسیار معروف و بی‌نظیر است. مناطق ساحلی زیبایی که در کرانه دریای خزر قرار گرفته اند، این ناحیه را به یکی از توریستی‌ترین نواحی ایران تبدیل کرده است. در این بین شهر بابلسر در استان مازندران یکی از شهرهای زیبا و خوش آب هوای شمال کشور است که در آن جاذبه‌های زیادی برای مسافرانی که از سرتاسر ایران و حتی دنیا به آن سفر می‌کنند وجود دارد.

منطقه توریستی کرفون یکی از مناطق بکر و بسیار جذاب در شهر بابلسر است که با چشم‌انداز بی‌نظیر خود، سالانه میزبان هزاران توریست و گردشگر می‌باشد. این منطقه در فاصله ۱۳ کیلومتری جاده ساحلی شهر بابلسر قرار گرفته و از زیبایی‌های بی‌حد و اندازه‌ای برخوردار است. با سفر به این منطقه می‌توانید لحظات آرامش بخشی را در طبیعت بکر کرفون سپری کرده و از غروب زیبای خورشید در کنار ساحل زیبا و صدای امواج خروشان لذتی بی‌مانند را تجربه کنید.

همچنین اگر قصد خرید ماهی تازه و خوشمزه شمال کشور را دارید، می‌توانید از بازار ساحلی این منطقه استفاده کرده و بهترین محصولات دریایی را در آن خریداری نمایید.

طبیعت بکر کرفون

طبیعت این منطقه به طرز شگفت‌انگیزی زیبا و دیدنی است. ترکیب بینظیری از دریا، رودخانه، تالاب، مراتع و ماسه زارهای زیبا طبیعت گیاهی و جانوری منحصر به فردی را در منطقه کرفون ایجاد کرده است که هر گردشگر و توریستی را به وجد می‌آورد. شایان ذکر است که ساحل کرفون بی‌شک یکی از تمیزترین و زیباترین سواحل دریای خزر را شامل می‌شود.

این ساحل زیبا دارای امکانات تفریحی و اقامتی مختلف در ۴ فصل سال بوده و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. به واسطه نزدیکی و همجوار بودن کرفون با دریای خزر، گردشگرانی که به منطقه گردشگری کرفون تشریف می‌آورند می‌توانند با طی مسیر بسیار کوتاهی از ساحل جذاب این منطقه و همچنین بازار ساحلی کرفون دیدن نمایند. همچنین مسافرانی که قصد اقامت طولانی در این ناحیه خوش آب و هوا را دارند می‌توانند ویلاهای رو به دریای این ناحیه را با قیمت‌های مناسب خریداری کرده و هر زمان که مایل بودند در آن اقامت داشته باشند.

نزدیکی کرفون به شهر بزرگ و توریستی بابلسر باعث شده تا شما با سفر به کرفون و اطراف آن، جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار و زیبایی را از نزدیک مشاهده کنید.

طبیعت-بکر-روستای-کرفونکرفون، یکی از روستاهای دیدنی بابلسر

بابلسر یکی از اصلی‌ترین مراکز تجاری و اقتصادی شمال کشور بوده و تقریبا از هر جاده‌ای وارد استان مازندران شوید حتما یک سری به بابلسر، قطب گردشگری مرکز مازندران خواهید زد. پیشنهاد ما به شما در طول سفر به منطقه توریستی کرفون این است که ابتدا گردش کوتاهی در شهر بابلسر داشته باشید تا از سوغات و دیدنی‌های این شهر لذت ببرید و سپس برای گذراندن اوقات استراحت خود به منطقه ساحلی کرفون مراجعه کنید.

کرفون آرامش خوبی را برای کسانی که طالب آرامش هستند در بر دارد. این منطقه طی مصوبه دولت در سال ۱۳۸۷، به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری شمال کشور شناخته شده است.

دسترسی از راه‌های اصلی به منطقه توریستی کرفون

مسافرانی که از اقصی نقاط ایران قصد سفر به منطقه توریستی کرفون را دارند، مطمئنا این سوال برایشان مطرح است که دسترسی به این ناحیه از چه مسیرهایی امکان‌پذیر است. از آن جایی که کرفون جزو نواحی‌ای است که در سطح کشور چندان شناخته شده نمی‌باشد، خیلی از توریست‌هایی که قصد سفر به شمال کشور را دارند از دیدن آن اجتناب می‌کنند و همین امر باعث می‌شود فرصت گردش در یک منطقه خوش آب و هوای ساحلی را از دست بدهند.

به همین علت لازم است پیش از سفر به منطقه توریستی کرفون از راه‌های دسترسی به این منطقه مطلع باشید تا نزدیک‌ترین و بهترین مسیر را با توجه به شرایط‌تان انتخاب کنید.

دسترسی به منطقه توریستی کرفون از طریق بابلسر و جاده بهنمیر: اگر قصد دارید از طریق این دو جاده راهی کرفون شوید، لازم است بدانید که با طی مسافت کوتاهی به این منطقه خواهید رسید و تابلوهای آن را در جاده مشاهده خواهید کرد.
دسترسی به منطقه گردشگری کرفون از جاده هزار: اگر مایلید از جاده هزار به این منطقه سفر کنید، مسیر زیر بهترین مسیر برای سفر شماست:

  • آمل » بابل » بابلسر » بهنمیر » کرفون

دسترسی به منطقه گردشگری کرفون از جاده فیروزکوه: برای سفر به کرفون از طریق فیروزکوه از مسیر زیر اقدام کنید.

  • فیروزکوه » شیرگاه » قائم شهر » جویبار » کرفون

به جز این موارد، راه‌های مواصلاتی دیگری نیز برای سفر به منطقه توریستی کرفون وجود دارد. بهترین کار برای پیدا کردن سریع‌ترین مسیر، استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی مسیریاب می‌باشد. از این پیشنهاد می‌کنیم اگر با مسیرهای بالا آشنایی ندارید، از این راهکار برای سفر به کرفون استفاده کنید.

دسترسی به این منطقه از شهرهای اطراف کرفون

منطقه توریستی کرفون از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر است که نسبت به سایر مناطق گردشگری شمال کشور از دسترسی راحت‌تری برخوردار است. در قسمت بالا عمومی‌ترین جاده‌هایی که به واسطه آن‌ها می‌توانید به منطقه توریستی کرفون سفر کنید را معرفی کردیم و در این قسمت قصد داریم دسترسی به کرفون را از اطراف همین شهر بررسی کنیم. دسترسی به این منطقه از شهرهای اطراف به شکل زیر امکان‌پذیر است:

  • از سمت شرق: ساری » کوهی خیل یا جویبار » بهنمیر
  • از سمت شرق: قائم شهر » بهنمیر » کوهی خیل » جویبار
  • از سمت غرب: بابلسر » نیرو هوایی » جاده کناره
  • از سمت غرب: جاده بابلسر به سمت بهنمیر » جاده کوهی خیل » جویبار
  • از سمت غرب: بابل » جاده فرعی میدان بهنمیر » جاده کوهی جویبار » کرفون

منطقه-توریستی-کرفونآرامش یا شلوغی؟ تجربه هر دو حالت در سفر به کرفون

منطقه توریستی کرفون جزو مناطق ساحلی بسیار زیبایی است که کاملا بکر بوده و دارای ساحل ماسه‌ای می‌باشد. مردم زیادی در طول تابستان از مناطق دور و نزدیک برای شنا و تفریح به این منطقه سفر می‌کنند و در این فصل سواحل کرفون بسیار شلوغ است. این شلوغی برای کسانی که عاشق جمعیت هستند یک فضای بی‌نظیر ایجاد می‌کند.

شب‌های ساحلی خنک و احساس زندگی در کنار مردم خون گرم شمال کشور همان چیزی است که در فصل تابستان با سفر به منطقه توریستی کرفون نصیب‌تان خواهد شد. اگر شما جزو کسانی هستید که طالب آرامش بوده و قصد دارید در سفر به این منطقه آرامش داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در فصول دیگری به این ناحیه سفر کرده تا از پیاده روی کنار ساحل و معاشرت با خانواده‌تان در فضایی خلوت با چاشنی صدای دریا لذت ببرید.

جمعیت روستای کرفون

روستای کرفون یکی از روستاهای کوچکی است که در کنار ساحل کرفون قرار دارد. طبق آخرین سرشماری صورت گرفته، حدود ۱۲۲ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند و از این رو منطقه روستایی کرفون منطقه‌ای کاملا خلوت به شمار می‌آید. شمار اعضای این روستا حدود ۶۰۰ نفر بوده و تمام ساکنان آن بومی هستند. البته ویلاها و خانه‌های اقامتی نیز در این منطقه وجود دارد و سالانه صدها توریست به آن مراجعه می‌کنند.

این موضوع تاثیر چندانی در جمعیت کرفون نداشته و این روستا همچنان جزو روستاهای خلوت شمال کشور به شمار می‌رود. وقتی که وارد کرفون می‌شوید، با تابلوی بزرگی که حاوی خوش آمد گویی به کرفون است روبرو می‌شوید و مطمئن می‌شوید که مسیر را درست آمده اید. آرامش این منطقه از ابتدای آن با روح و جان‌تان حس می‌شود. بخش اعظمی از این آرامش ریشه در جمعیت کم این روستا دارد. همان طور که می‌دانید اغلب روستاهای شمال کشور به جمعیت زیادی که در آن‌ها زندگی می‌کنند شهرت دارد.

روستای کرفون از این قاعده مستثنی بوده و یک منطقه خلوت و آرام است. این منطقه توریستی غروب بسیاری زیبایی را از خورشید تداعی می‌کند که زعم بسیاری از مسافران زیباترین غروب خورشید ساحلی است که در طول عمر خود دیده اند. ترکیب غروب آفتاب با امواج طوفانی دریای خزر تصویری دیدنی را برای شما در سفر به کرفون ایجاد می‌کند.

از این رو شما می‌توانید ساعات خوشی را به دور از دغدغه و شلوغی شهر به تماشای آن بنشینید و از صدای آرامش بخش دریا لذت ببرید.

 تفریحات منطقه گردشگری کرفون

منطقه توریستی کرفون با داشتن جاذبه‌های دیدنی و طبیعی فوق العاده زیاد در کنار آب و هوایی دل‌پذیری که دارد، به یک منطقه محبوب بین گردشگران تبدیل شده است. علاوه بر این جاذبه هی طبیعی، دارا بودن تفریحات عالی و امکانات رفاهی خوب در این منطقه گردشگری باعث جذب بیشتر مسافران به این ناحیه ساحلی شده است. از نمونه تفریحاتی که می‌توانید در منطقه توریستی کرفون به انجام آن بپردازید می‌توان به قایق سواری، پیاده روی در طول ساحل، اسکی روی آب و… اشاره کرد.

همچنین در فصل تابستان، ساحل کرفون یکی از تمیزترین سواحلی است که افراد می‌توانند در آن آب تنی کنند. از این رو اگر در نیمه اول سال به منطقه توریستی کرفون سفر می‌کنید، حتما یک دست لباس مخصوص شنا و آب تنی همراه خود داشته باشید!

روستای-کرفون ویژگی‌های خاص روستای کرفون

از گذشته تاکنون، مناطق شمالی کشور در فصول مختلف سال همواره جزو اولین مقاصد گردشگری خیلی از ایرانیان بوده است. این نواحی دارای آب و هوای اروپایی بوده و از جنگل و دریاهای بسیار زیبایی برخوردار هستند. در بین شهرهای شمالی کشور، یکی از شهرهایی که علاوه بر زیبایی‌های طبیعی دارای سوغاتی‌های خوشمزه و بازارچه‌های محلی زیادی است، شهر بابلسر می‌باشد. با سفر به این شهر نه تنها می‌توانید به مناطقی همچون کرفون سر بزنید، بلکه بازارچه‌های محلی در دسترس شما هستند تا با رفتن به آن‌ها سوغاتی و خوراکی‌های خوشمزه شمالی را خریداری کنید

ما معتقدیم منطقه توریستی کرفون که در فاصله ۱۳ کیلومتری بابلسر قرار دارد، یکی از جذاب‌ترین نواحی گردشگری در شمال کشور است. افرادی که به حضور در سواحل تمیز و خوش آب و هوای دریای خزر علاقه‌مند هستند، می‌توانند با سفر به منطقه توریستی کرفون از مناظر دیدنی و اقلیم بی‌نظیر این ناحیه لذت ببرند. برخی از ویژگی‌های گردشگری و تفریحی کرفون عبارتند از:

رانندگی تا خودِ ساحل!

از دیگر ویژگی‌های جذاب کرفون که در کمتر شهر ساحلی وجود دارد، امکان رفتن با خودرو تا ابتدای ساحل در بعضی از قسمت‌ها است. به طوری که شما می‌توانید بدون نگرانی از خاک و گل مرطوب ساحلی، تا نزدیکی‌های دریا و در امتداد ساحل رانندگی کرده و لحظات شیرینی را در کنار خانواده‌تان تجربه نمایید.

کشتزارهای کلزا

با سفر به روستای کرفون پدیده‌های طبیعی زیادی را در اطراف‌تان خواهید دید. به طوری که وقتی که در حال قدم زدن در این روستا هستید، اگر سرتان را به هر طرف بچرخانید به جای دیدن دریای آبی و سواحل خزری، با دریای زرد رنگی مواجه می‌شوید که در حقیقت کشتزارهای کلزا هستند. این کشتزارها به عنوان منبع درآمد ساکنان این روستا قلمداد شده و منظره آن‌ها بسیار جذاب است.

مزارع-کلزا-کرفونمراتع سرشار از درخت

منطقه توریستی کرفون یکی از خوش اقلیم‌ترین مناطق شمالی کشور است. این منطقه دارای مراتع بزرگ زیادی است که در کنار آن هزاران درخت سرسبز رو به دریا وجود دارد. این منظره فوق العاده جذاب موجب شده حضور مسافران در این منطقه بسیار به یاد ماندنی سپری شود و آن‌ها مناظری را مشاهده کنند که نمونه آن در ایران وجود ندارد.

غروب دل‌انگیز

در انتها پیشنهاد می‌کنیم زمان سفرتان را به منطقه توریستی کرفون به شکلی برنامه ریزی نمایید که حتما غروب خورشید را در سواحل کرفون ببینید. هنگامی که امواج دریا با طلوع دلنشین خورشید همراه می‌گردد، به داروی آرام بخشی تبدیل می‌شود که هرکسی را آرام می‌کند. علاوه بر این، سکوت دریا و غروب آفتاب، لحظه شگفت‌انگیز و منظره بی‌نظیری را رقم می‌زند. این حالت پدیده‌ای است که در سفر به منطقه کرفون نباید آن را از دست بدهید.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

معرفی روستای لادیز میرجاوه

میرجاوه یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود که تنها مرز قانونی در جنوب شرق ایران به شمار می رود و رفت و آمد گردشگران خارجی و داخلی از این محل صورت می‌گیرد. شهر میرجاوه از جمله شهرهای مرزی استان محسوب شده، به طوری که از سمت شرق در فاصله‌ی تقریباً 9 کیلومتری مرز کشور پاکستان قرار گرفته است. از سمت شمال غرب نیز این شهر در فاصله‌ی تقریباً 80 کیلومتری از زاهدان، مرکز استان، و از سمت جنوب در فاصله اندکی از روستای لادیز واقع گردیده است. روستای لاویز را می توان یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می آید. این روستا از طبیعتی زیبا برخوردار است و انواع مختلفی از جاذبه های طبیعی در آن به چشم می خورد. مردم روستا اکثرا به کشاورزی، دامداری و ساخت صنایع دستی اشتغال دارند و از این راه به زندگی می پردازند. این روستا صادر کننده انواع محصولات باغی مثل گلابی، هلو و انار به کشورهای همسایه یعنی افغانستان و پاکستان است. قالی بافی، سوزن دوزی و گلیم بافی از جمله صنایع دستی روستای لادیز به شمار می آیند. سوغات لادیز شامل لباس های بلوچی، انواع زیورآلات زنانه، سوزن دوزی، سکه دوزی، قالی، گلیم و ... می شود. خانه‌های مردم روستا عمدتاً با خشت و گل و چوب بنا شده اند و سقف‌های مسطحی دارند، هرچند برخی از خانه‌ها را با مصالح آجر، آهن و گچ ساخته اند.

جاذبه های گردشگری روستا

راه های دسترسی به روستا

برای رفتن به روستای لادیز کار سختی در پیش ندارید و می توانید تنها با خرید بلیط  اتوبوس به شهر میرجاوه بروید و سپس با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی موجود در شهر به این روستا بروید، زیرا این روستا در نزدیکی شهر میرجاوه قرار دارد. در صورتی که بخواهید با خودرو شخصی سفر کنید باز هم باید در ابتدا به شهر میرجاوه بروید و سپس به سمت این روستا حرکت کنید.

https://mrbilit.com/mag/ladiz-village/

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

معایب خرید ویلا در شمال
 از قدیم میگن گل بی خار خداست. خرید ویلا در شمال هم در کنار مزایای بسیار زیاد و جذابش نقاط ضعف و گاها ناخوشایندی داره که لازمه برای خرید در نظر گرفته بشه. حالا یه چندتا از اصلی ترین مشکلات خرید ویلا در شمال رو براتون توضیح میدیم:

مزایا و معایب خرید ویلا | آیا مزایا و معایب خرید ویلا در شمال را می‌دانید

سفرهای تکراری و اجباری
کلا خاصیت ما آدمهاست که وقتی یه چیزی نداریم انگار نه انگار اما وقتی میخریم دیگه به کم راضی نمیشیم و مدام دوست داریم ازش استفاده کنیم؛ حتی بیشتر از نیازمون!

اگر ویلا تو شمال نداشته باشید شاید سالی یکی دوبار نهایتا برید شمال. ولی وقتی ویلا داشته باشید دیگه اوضاع فرق می کنه. حتی برای تفریحم نرید برای سر زدن به ملکتون و اجبار دورو بریا حتما سالی چندین بار باید برید شمال. البته شاید برای مثلا تهرانی ها خیلی مساله مهمی نباشه. ولی برای کسی که مثلا در مشهد یا اصفهانه می تونه دردسر بزرگی تلقی بشه.

گذشته ازین داشتن ویلا تو شمال احتمالا باعث میشه از مسافرت به سایر شهرهای ایران جا بمونید. خب طبیعیه که شمال همینجوریش وسوسه کننده است و وقتی که ویلا هم داشته باشی این وسوسه چندین برابر هم میشه. اما نباید از یاد ببریم که ایران جاهای دیدنی زیاد داره و هر کدومم قشنگی های مخصوص خودشون رو دارند.

پس اگر ویلا خریدید تو شمال، یادتون باشه که به بقیه ایران هم حتما سفر کنید و از جاذبه های اونها لذت ببرید.

افزایش هزینه های سربار خانواده
از قدیم میگن هرکه بام اش بیش، برف اش بیشتر! ( چه حرفای خوبی میزدن قدیما).

خب شما هر چیزی که بخرید و به دارایی هاتون اضافه کنید، به دنبالش هزینه هاتونم حتما افزایش پیدا می کنه و این اجتناب ناپذیره.

ویلا هم ازین قائده مستثنی نیست. هزینه های آب، برق، گاز و تلفن از یک طرف؛ هزینه های تعمیر و نگهداری هم از یک طرف. حتی وقتی ویلا داشته باشید خود به خود رفت و آمد هاتون به شمال زیاد میشه و همین سفرها هم هزینه های زیادی میتونه روی دستتون بزاره.

مشکلات قانونی و حقوقی احتمالی
آخرین و البته گاهی ترسناک ترین مشکل ویلاهای شمال مسائل قانونی و حقوقی ویلا هاست.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

بررسی انواع هزینه‌های زندگی در شمال

اگر بخواهیم هزینه‌های زندگی در شمال را دسته‌بندی کنیم می‌‌توانیم به صورت کلی چند دسته‌بندی عنوان کنیم و سپس برای هر قسمت، زیر شاخه‌هایی را هم در نظر بگیریم.

مناسب ترین شهر شمال برای زندگی کجاست؟ - بهترین شهر شمال برای زندگی

پس از مهاجرت به شمال، با دو دسته کلی از هزینه‌های زندگی روبرو هستید؛ دسته اول، هزینه‌های روزانه زندگی است و دسته دوم به هزینه‌های ماهانه اختصاص دارد. برخی از مهم‌ترین زیر شاخه‌های هر یک از این دسته‌بندی‌ها را در قسمت زیر معرفی می‌کنیم:

هزینه‌های زندگی در شمال به صورت روزانه
این هزینه‌ها شامل تمام مواردی است که به مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، حمل و نقل، هزینه‌های دفع زباله‌ها و مواد بازیافتی، هزینه پوشاک، سرگرمی‌های روزانه، خرید لوازم شخصی یا لوازم منزل و نظایر این‌ها مربوط می‌شود.

هزینه‌های زندگی در شمال به صورت ماهانه
یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که در هر ماه با زندگی در شمال می‌پردازید، هزینه اجاره خانه است. اگر ویلا اجاره کرده باشید باید اجاره ماهانه را پرداخت کنید؛ اگر آپارتمان اجاره کرده‌اید، این مسئله همچنان وجود دارد. از طرف دیگر برای خانه‌های اجاره‌ای باید هزینه‌‌های شارژ ساختمان را هم به صاحب‌خانه پرداخت کنید. این هم جزء هزینه‌های زندگی در شمال به صورت ماهانه دسته‌بندی می‌شود.

یکی دیگر از هزینه‌های ماهانه، هزینه‌های انرژی شامل آب، برق، گاز و تلفن است. قبض‌های انرژی در پایان هر ماه برای ساختمان صادر می‌شوند که شما باید آن‌ها را بپردازید.

سایر هزینه‌های زندگی در شمال در صورت حساب ماهانه می‌توانند شامل هزینه‌های سفرهای تفریحی، مهمانی‌های خانوادگی، خرید لوازم خاص برای خانه، پرداخت قسط‌ها و وام‌ها و نمونه‌هایی از این قبیل باشند. اگر متقاضی مهاجرت به شمال هستید، این دو دسته‌بندی کلی را باید با جزئیات بیشتر برای خود یادداشت کنید تا دچار مشکل نشوید. شاید بهتر باشد یک جدول تهیه کنید.

هزینه‌های زندگی در شمال برای بخش انرژی
یکی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در شمال، بخش انرژی است. این قیمت‌ها تقریباً با کل کشور، سازگاری دارد. هزینه‌های بخش گاز، سوخت یا برق با کیفیت خوبی در شهرهای مازندران به شهروندان ارائه می‌گردد. به دلایل مختلف ممکن است در برخی از مناطق، لازم باشد میزان بیشتری از این منابع انرژی را مصرف کنید. اگر اطلاعی از این هزینه‌ها ندارید، پیشنهاد می‌دهیم با ساکنین محلی، صحبت کوتاهی داشته باشید.

از طرف دیگر، به عنوان کسی که به شمال مهاجرت کرده است باید بدانید که یکی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در شمال در بخش انرژی، هزینه مصرف گاز در طول یک ماه، بخصوص در فصل زمستان است. همانطور که می‌دانید در فصل زمستان، این منطقه، سرد می‌شود و بارندگی بسیار افزایش می‌یابد. در تابستان هم باید هزینه‌های آب مصرفی و گاز را در نظر بگیرید، چرا که باید دستگاه‌های خنک‌کننده همواره در جریان باشند.

هزینه‌های زندگی در شمال در بخش برق هم حائز اهمیت است. این مسئله در تمام شهرهای مازندران وجود دارد. در برخی از مناطق ممکن است قطعی برق یا گاز در خانه‌ها رخ دهد. قبل از خرید ویلا در شمال، درباره شرایط و امکانات منطقه از نظر دسترسی به منابع انرژی اطمینان حاصل کنید.

اگر متقاضی مهاجرت به مازندران هستید، باید محاسبه هزینه‌های انرژی را در تمام فصل های سال داشته باشید...

شاید خالی از لطف نباشد اگر در بررسی هزینه‌های زندگی در شمال در بخش انرژی به مسئله عوارض شهرداری، هزینه‌های راه‌اندازی خطوط انتقال گاز و کابل‌کشی برق هم اشاره‌ای داشته باشیم. این مسئله برای سکونت در ویلاها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. با مشورت با یک مشاور املاک می‌توانید ساختمان ویلا را از نظر این هزینه‌ها بررسی نمایید.

اگر شما یک ویلا خریداری کرده باشید اما امکانات گازکشی و برق‌کشی نداشته باشد، باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید تا هماهنگی‌ها انجام شود و برخی امکانات مهم نظیر تیر چراغ برق یا کابل‌‌کشی‌ها انجام شود. از همه مهم‌تر، شاید لازم باشد که هزینه‌هایی را هم برای گرفتن گواهینامه یا مجوزها یا تائیدیه‌ها پرداخت کنید!



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

بهترین زمان برای سفر به شمال (استان مازندران)
از بین این سه شهر شمالی کشور، استان مازندران پر رفت و آمدترین است. اما سفرهایی که به سمت این شهر صورت می گیرد اغلب کوتاه هستند و در ۳ ۴ روز خلاصه می شوند. عمده سفرها نیز در تعطیلات آخر هفته ای انجام می شوند که با تعطیلات مناسبتی همراه شده باشد.

 بهترین زمان سفر به شمال چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به شمال ایران

استان مازندران، تابستان هایی گرم و شرجی و زمستان هایی بسیار سرد دارد. بهترین زمان برای سفر به شمال (استان مازندران) از نظر آب و هوایی فصل بهار و پاییز است. اما اجازه بدهید توضیح بیشتری بدهیم. در فصل زمستان به دلیل سرمای شدید، سفر به استان مازندران توصیه نمی شود. همچنین پیشنهاد می کنیم اوج گرمای تابستان را برای سفر خود انتخاب نکنید. چراکه از طرفی رطوبت هوا بسیار آزاردهنده است و از طرفی دیگر با گرمای شدید و آفتاب سوختگی و مشکلات مشابه رو به رو خواهید شد.

در مجموع ماه های مهر، نیمه دوم فروردین ماه، اردیبهشت ماه و خرداد از بهترین زمان ها برای سفر به استان مازندران به حساب می آیند. در ماه مهر مدارس به تازگی باز شده اند. در این زمان شهر مورد نظر بسیار خلوت بوده و در نتیجه هزینه های سفر شما نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. همچنین در این ماه هوا، هنوز سرمای پاییزی شروع نشده و از نظر شرایط جوی نیز زمینه مناسبی برای سفر شما فراهم است.

یکی از شهرهای محبوب استان مازندران که سفرهای زیادی در طول سال به آن انجام می گیرد، شهر رامسر است. رامسر که از زمان های قدیم با عنوان عروس شهرهای ایران شناخته می شده هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران محسوب می شود.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

معرفی روستای کلیسا

روستای کلیسا در استان زنجان و در شهرستان ماهنشان و در مسیر رودخانهٔ قلعه چای قرار دارد. قلعهٔ موجود در این روستا به عنوان یکی از آثار تاریخی شهرستان ماهنشان و ایران به ثبت رسیده است. شغل بیشتر مردم این روستا کشاورزی و دامداری است، وجود رودخانه قلعه چای باعث شده است کشاورزی در اطراف رودخانه انجام شود. همچنین باعث شکل گیری طبیعتی بی نظیر در این روستا شده است. زبان مردم روستای کلیسا ترکی آذربایجانی است و گویش آنها بیشتر از زنجانی به استان همسایه خود یعنی آذربایجان غربی شباهت دارد. تمامی مردم روستا و روستاهای همجوار مسلمان و شیعه مذهب هستند. دلیل نام گذاری این روستا به کلیسا وجود بنایی چهار طاقی شکل در بلندای این روستا است که مردم از آن با نام کلیسا یاد می کنند. هر چند که این بنا بیشتر به آتشکده شباهت دارد تا کلیسا. راهروهایی زمینی در یکی از خانه های اطراف روستا وجود دارد که یکی از اسرار این روستا به شمار می آید و کسی درباره علت و مسیر آنها چیزی نمی داند. در دشت های اطراف این روستا می توانید پوشش گیاهی مختلفی را ببنید که در میان آنها داروهای گیاهی هم پیدا می شود.

راه های دسترسی به روستا

راه های دسترسی به روستا

برای اینکه بتوانید به تماشای این روستا بروید می توانید در ابتدا بلیط اتوبوس ماهنشان را تهیه و سپس به این شهر سفر کنید. از شهر ماهنشان نیز می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی خود را به این روستا برسانید. اگر با خودرو شخصی و از شهر ماهنشان راهی این روستا شدید باید در جاده ماهنشان - پری قرار بگیرید و تا رسیدن به این روستا این جاده را ادامه دهید. مسافتی که نایز است تا رسیدن به این روستا طی کنید 48 کیلومتر می شود.

https://mrbilit.com/mag/kelisa-village/



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

درباره روستای میان رستاق

روستای میان رستاق یکی از توابع شهرستان علی آباد کتول به شمار می رود و بخشی از دهستان زرین گل است. این روستا از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی علی آباد واقع شده است و و درواقع آخرین روستای قرار گرفته در دهانه محسوب می شود. روستای میان رستاق تا شهرستان علی آباد کتول 28 کیلومتر فاصله دارد و جاده اش به طور کامل آسفالت شده است. طبق آخرین سرشماری هایی که در سال 1390 صورت گرفته است، جمعیت این روستا 206 نفر و متشکل از 65 خانواد بوده، که البته در حال حاضر تعداد افراد این روستا به نزدیک 350 نفر رسیده است.

درباره روستای میان رستاق

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

آدرس روستا: استان گلستان، 28 کیلومتری شهرستان علی آباد کتول، روستای دیدنی میان رستاق.

اگر شما هم قصد سفر و بازدید از این روستای زیبا و طبیعت فوق العاده اش را دارید، مستر بلیط به شما پیشنهاد می دهد تا اگر علاقه مندید که در کنار سفری آرام هزینه های تان را هم کاهش دهید، برای خرید بلیط اتوبوس اقدام کنید. امیدواریم که از این سفر مجازی به روستای میان رستاق حسابی لذت برده باشید. ممنون که همراه بودید.

https://mrbilit.com/mag/miyanrustaq-village/



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

نقشه و معرفی بخش های مختلف

این پارک بی نظیر دارای گونه های جانواری بسیاری است که شما را از رفتن به باغ وحش بی نیاز می کند. حیوانات موجود در این پارک شامل گراز، گرگ، حواصیل شب، پرندگان شکاری، بوتیمار کوچک، اگرت سفید، حواصیل خاکستری و روباه می شود، که بسیاری از توریست ها و مسافران را به سوی خود جذب کرده و زیبایی حیرت انگیزی به این پارک بخشیده است. همچنین این پارک علاوه بر گونه های جانواری دارای گونه های گیاهی نیز است که شامل آلو، لرگ، ازگیل، توسکای قشقایی،  انجیلی، انار وحشی، شمشاد، سفید پلت می شود، که این یک نمونه از خلقت زیبای خدا در این پارک جنگلی است. پارک جنگلی خشکه داران تنکابن با توجه به امکاناتی که در خود جای داده یکی از بهترین مناطق مازندران به حساب می آید و در آن هر گونه امکانات رفاهی مانند آنتن دهی، سرویس بهداشتی، رستوران، ویلا، امداد خودرو، درمانگاه، نماز خانه و مرکز خرید موجود است که باعث آسودگی و داشتن ساعاتی خوش برای مسافران می شود‌. این پارک تنها بازمانده از اکو سیستم های جنگلی جلگه ای ایران به شمار می رود و همین دلیل بر مراقبت بیشتر از آن است. وجود موزه طبیعی خشکه داران در فاصله 24کیلومتری و غار دانیال با فاصله 15 کیلومتری، شهر توریستی نمک آبرود با فاصله 24کیلومتر، آبشار فرهاد جوی در نزدیکی این پارک باعث مراجعه بسیاری از شهروندان به آن شده است

 

نقشه و معرفی بخش های مختلف

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

این پارک در استان مازندران کیلومتر 30 محور تنکابن به چالوس  بین نشتارود و شهرستان عباس آباد واقع شده است. فاصله این پارک تا دریای خزر 120 متر است. اگر قصد سفر به این پارک دیدنی را دارید به دو صورت می توانید اقدام کنید اول استفاده از خودرو شخصی و دوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی. شما اگر مایل به استفاده از خودرو شخصی هستید می توانید از شهر خود به استان مازندران سفر کنید و در آنجا با توجه به تابلو های راهنما پارک جنگلی خشکه داران را پیدا و همراه خانواده بهترین روز های خود را سپری کنید. اما اگر بنا به دلایلی مایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی هستید می توانید با مراجعه به سایت و رزرو بلیط اتوبوس تنکابن سفری ایمن و راحت را تجربه نمایید.

https://mrbilit.com/mag/national-park-khoskeh-daran/

 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

در ایران مسیحیان، مسلمانان و دیگر ادیان الهی با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند و همزیستی مسالمت آمیزی با هم دارند. از این رو سالیان گذشته در کشور ما، کلیساهای زیادی در نقاط مختلف ساخته شد. اغلب این مکان های مقدس به وسیله مسیحیانی احداث شده که اعتقادات سفت و سختی به ادیان خود داشتند و در تلاش بودند که مسیر عبادت را برای دیگر هم نوعان خود در کشور ما هموار سازند. کلیسای سورت مسروپ از جمله کلیساهایی است که در شهر جنوبی اهواز ساخته شده و اتفاقا پیشینه خیلی طولانی هم ندارد. چند کلیسای دیگر با عنوان های شبان نیکو و نادری نیز در این شهر برای مسیحیان احداث شده است. جالب اینکه بدانید مسیحیان اهواز بیشتر در کلیسای کاتولیک نادری جمع می شوند و به عبادت می پردازند و کلیسای شبان نیکو به این دلیل که مخصوص پیروان پروتستان است، هیچ استفاده ای ندارد؛ زیرا در کشور ما پیروان این فرقه بسیار کم هستند. شهری مثل اهواز که جز کلانشهرهای ایران بشمار می رود؛ جاذبه های گردشگری فراوان و البته معروفی دارد. این شهر به واسطه شرایط جوی و آب و هوایی حاکم بر آن، در فصل هایی مانند: پاییز و زمستان برای سفرهای تفریحی بسیار مناسب است.

 شب های اهواز برای مردمش و میهمانان آن پر از خاطره و نشاط می شود و شب زنده داری در بین شهرودان آن تقریبا امری عادی است. اگر می خواهید اهواز را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید، شاید بهتر باشد که پیش از سفر لیستی از جاذبه های آن تهیه نمایید. کلیسای سورت مسروپ در کنار دیگر جاذبه های گردشگری اهواز مثل: پل ها، خانه های قدیمی، رود کارون، موزه های این شهر، فضاهای طبیعی و ... قرار گرفته است. چنانچه تصمیم دارید از کلیسای سورت مسروپ در اهواز بازدید نمایید، توصیه می کنیم با مجله مستر بلیط همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در خصوص آن بدست آورید.

تاریخچه

تاریخچه

دیرینگی کلیسای سورت مسروپ به عصر پهلوی بر می گردد و فردی به نام ترداد داویدیان که از ارامنه شهر اهواز بود، بانی این مکان مقدس است. در سال 1347 این کلیسا در خیابان مصطفایی ساخته شد. فردی که مهندسی این سازه را بر عهده داشت خود داویدیان بود و بیشترین سعی خود را کرد تا معماری ارمنی و اسلامی را آن به کار ببرد. این شخص یکی از کارکنان شرکت ملی نفت خوزستان بود و با این کارش خدمتی قابل ستایش به مردم ارامنه منطقه کرد. پیش از ساخت این کلیسا، مکانی برای عبادت مردم مسیحی اهواز وجود نداشت و بعد از اینکه سورت مسروپ احداث شد، پیروان این فرقه با خیالی آسوده در یک مکان واحد به راز و نیاز با خدای خود پرداختند. در گذشته موقعیت جغرافیایی این کلیسا به گونه ای بود که از شلوغی و هیاهو فاصله داشت و مردم با آرامش می توانستند به عبادت مشغول شوند؛ اما اکنون ساخت و سازهای بی شماری در حوالی آن صورت گرفته و تقریبا می توان گفت که دیگر در مکانی دنج و خلوت قرار ندارد.

در خوزستان کلیساها و آرامستان های مربوط به اقلیت های مذهبی همچون ارامنه، در لیست آثار ملی ثبت نشده اند و انتظار می رود که شورای خلیفه گری که عهده دار این مکان های مقدس است، به آنها توجه بیشتری کند. در این بین در سال 87 خورشیدی، مجموعه طرفداران میراث فرهنگی تاریانا از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان خواست تا همه سازه های مربوط به اقلیت های مذهبی مورد اهمیت و توجه بیشتری قرار بگیرند. در بین آثاری که باید مورد حمایت قرار بگیرد نام کلیسای سورت مسروپ اهواز نیز دیده می شد. این بنا شایستگی این را دارد که به عنوان یکی از آثار ارزشمند ملی ایران ثبت شود. اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان خود را به این شهر برسانید، بلیط هواپیما اهواز را خریداری نمایید.

https://mrbilit.com/mag/surp-masrup-church/



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

شهر یزد، اولین شهر ایران است که در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته است و با جاذبه های بی انتهایش، اکثر گردشگران را غافلگیر می کند. میدان امیر چخماق در این شهر بسیار معروف و مجموعه ای از بناهای مختلف را اطراف خود جای داده است. از جمله مهم ترین این بناها می توان، مسجد، بازار، تکیه، دو آب انبار، یک بقعه و نخل را نام برد که هر کدام از آن ها ویژگی های به خصوص و منحصر به فردی دارند. نخل میدان امیر چخماق، چندین سال است که منظره این میدان تاریخی را شکل داده است و افراد با تهیه کردن بلیط اتوبوس یزد، به دیدن آن می روند. جالب است بدانید، نخل به عنوان تشییع جنازه سید شهدا و سیاه پوش کردن آن به عنوان پارچه سیاه روی جنازه است. همچنین شمشیر و نیزه هایی که روی آن دیده می شود به علامت تیر و نیزه های وارد شده بر بدن امام حسین (ع)، آیینه به عنوان نور وجود امام حسین (ع)، سرو نخل به عنوان قد و قامت حضرت علی اکبر (ع) و علم ‌هایی که بر نخل بسته می شود به عنوان علمدار امام حسین(ع) است.

تاریخچه نخل میدان امیر چخماق یزد

تاریخچه نخل میدان امیر چخماق یزد

امیر جلال ‌الدین چقماق، یکی از امرا و سرداران شاهرخ تیموری در سده ۸ خورشیدی بود که مجموعه های از جمله؛ قنات، تکیه، میدان، چاه آب سر، حمام عمومی، کاروان ‌سراها و خانقاه را ساخت تا یزد را آباد کند. زمان ساخت میدان امیر چخماق مربوط به قرن نهم است، اما در دوره صفوی و زمان حکومت شاه عباس تغییرات زیادی بر روی آن انجام شد. تا قبل از دوره پهلوی میدان امیر چخماق نیز مانند، بعضی دیگر از میدان‌ ها به یک آرامگاه برای مردگان تبدیل شد. برخی از مردم به دلیل وجود حسینیه، رفتگان خود را در همان جا به خاک می‌ سپردند اما پس از به وجود آمدن حکومت پهلوی، جلوی این کار گرفته شد و قبرها را ویران کردند. بعد از این اقدام، دوباره میدان به حالت اولیه خود بازگشت و تغییراتی اساسی بر روی آن صورت گرفت. در حال حاضر این میدان زیبا پا بر جا است و شما می توانید در هر زمانی که بخواهید؛ بلیط های سفرتان را به صورت آنلاین از سایت معتبر مستر بلیط رزرو کنید و به دیدن نخل کنار آن بروید. این نخل از دوره صفوی به جای مانده است و تقریبا ۴۵۰ سال قدمت دارد. نخل میدان امیر چخماق، نزدیک به ۷۰ سال بود که مورد استفاده قرار نگرفته بود اما سر انجام در عاشورا ۱۳۹۶ آن را به حرکت در آوردند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

نخل امیر چخماق، یکی از مهم ترین نخل هایی است که در شهر یزد برای مراسم عاشورا مورد استفاده قرار می گیرد. نخل، یک سازه چوبی است که قسمت جلو و عقب آن از قطعات کوچک چوبی به شكل نخلی بزرگ ساخته شده است. این نخل شامل مجموعه ای مشبکی از چوب های تراشیده و با گره چینی ها و تیرهای بزرگ تزئین شده است. نخل امیر چخماق مانند دیگر نخل ‌های شناخته شده در کشور، نمادی از درخت سرو و آزادگی است که روی دستان ۱۵۰ نفر قرار می گرفت. اگر می خواهید این نخل زیبا را از نزدیک مشاهده کنید، بهتر است بلیط هواپیما یزد را تهیه کنید و به آن جا بروید. هر ساله در محرم، مراسم نخل گردانی نیز در میدان امیر چخماق برگزار می شود و افراد می توانند در این مراسم عزاداری شرکت کنند. نبرای پایه ‌های این نخل، ۴ قطعه چوب به صورت عمودی در ۴ طرف و برای بلند کردن آن چند قطعه چوب به صورت افقی تعبیه شده است. برای بستن آن، تعدادی از خادم های حسینیه از صبح روز هشتم محرم دست به کار می شوند و بر روی آن پارچه های مشکی، خنجر، آیینه های بزرگ، علم و ۱ سازه چوبی به شکل سرو در جلو و عقب نصب می کنند. این کار معمولا تا ظهر روز نهم محرم ادامه می یابد و عزاداران هر کدام از عناصر به کار برده شده در نخل را نمادی از یک حادثه و متعلق به شخص خاصی در حادثه کربلا می دانند.

 

 

https://mrbilit.com/mag/nakhl-amir-chakhmagh/



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()